Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:DA] [cle1: SECONDES Lang:DA]

EN FILM DER BRINGER CITROËN TIL LIVE

Citroën lancerer en ny brandkampagne med budskabet "Vores vision om mobilitet afspejler din søgen efter frihed". Denne nye internationale film beskriver  essensen af CITROËN INSPIRED BY YOU. En signatur der er inspireret af hverdagen, mobilitet og søgen efter frihed på tværs af generationer over en periode på næsten 100 år. Filmen fortæller historien om Citroën, og sætter fokus på et udvalg af de ikoniske køretøjer, der udgør vores designarv.     

 

 

 

INSPIRERET AF FRIHED - SIDEN 1919!

Autostoppeur2CV_1500X500

Fra 2CV til CX, Traction Avant til Méhari, Type H til Visa, CX til C4 Cactus, via Cxpérience konceptbil, C3 Aircross og C4 Cactus. Citroën har observeret mennesker i mange år. Inspireret af vores drømme om eventyr, udflugter med familien og ferieture med vennerne stræber Citroën efter at udvikle køretøjer, der matcher denne livsstil. Kampagnen illustrerer historien, der begynder i 1919: "Vores vision om mobilitet afspejler din søgen efter frihed". Filmen tager os på en tidsrejse, hvor de forskellige modeller bliver en del af den rejsendes søgen efter eventyr og frihed. Igennem filmen får den rejsende et lift af de forskellige Citroën-modeller, der hver især repræsenterer en tidsalder og en æra.

2CV OG TYPE H: FRA 1948

2CV

2CV_747X400

Efter afsløringen på Paris Motor Show i 1948 får 2CV hurtigt en stor fanskare. Bilen beskrives som "fire hjul under en paraply" og i stand til at "køre over et bump uden at kurven med æg på bagsædet går i stykker". Salget af TPV eller Très Petite Voiture (meget lille bil) eksploderer. Der blev bygget 3.868.634 eksemplarer.

Type H

TypeH_747X400

Et velkendt køretøj, som ofte ses i form af en ombygget madvogn. Type H er et ikonisk cult-køretøj. I en periode på over 40 år viste designet sig at være særdeles effektivt på den praktiske bil, der var særlig innovativ for en LCV på lanceringstidspunktet. Type H blev i sin glorværdige karriere bygget i 473.289 eksemplarer.

MEHARI, CX OG VISA: FRA 1968 TIL DE TIDLIGE 1990'er

MÉHARI

Mehari_747X400

Et ikonisk køretøj, hvis plastikkarosseri er modstandsdygtig over for både ridser og korrosion. Méhari har renommé som en nyttig, økonomisk open-top model. I alt blev der bygget 743.740 eksemplarer.

CX

CX_747X400

Med titlen Årets Bil i 1974 repræsenterer Citroën's CX et unikt bildesign gennem 1970'erne. Som noget særligt innovativt er den pioner ift. begrebet kontrol, som du kan opnå uden at fjerne hænderne fra rattet. Den solgte 1.169.695 eksemplarer over 15 år.

VISA

Visa_747X400

Visa er en overraskende lille hatchback.Via specielle produktioner og biler benyttet til motorsport, har Visa opbygget et stærkt renommé. I løbet af sine ti år på markedet blev den bygget i 1.254.390 eksemplarer. I 1988 blev GTi-versionen hovedpersonen i en annonce for  flyselskabet Clémenceau.

C3 AIRCROSS, C4 CACTUS, ERFARING: SIDEN 2016

C3 AIRCROSS

C3Aircross_747X400

C3 Aircross blev afsløret på Frankfurt Motor Show i 2017 og adskiller sig fra andre SUV'er på markedet med et stilfuldt design, høj komfort og en unik modulopbygning. Med 12 førersystemer og ny teknologi har C3 Aircross allerede solgt 60.000 eksemplarer.

C4 CACTUS

C4Cactus_747X400

En ultra-komfortabel designperle fra Citroën. Den nye C4 Cactus er den første bil i Europa, der har Citroën-suspension med Hydraulisk Progressiv Affjedring™.

CXPERIENCE

CXperience_747X400

CXPERIENCE-konceptbilen blev vist for første gang på Paris Motor Show i 2016, og med det fornyede eksklusive saloon-design viser Citroën sin kreativitet i forhold  til design, komfort og teknologi.

Logosavecdates_597X500

HISTORIEN OM CITROËNS LOGO

"I 1900 tager André Citroën patent på et hjul med chevro- mønster. Han beslutter at bruge dette symbol i 1919, hvor han etablerer sit bilfirma. Mellem 1921 og 1936 erstattes den ovale plade med en sekskantet form bestående af en blå baggrund med de gule chevrons. Citroens navn vises først senere. I begyndelsen af 1930'erne kommer et andet logo i brug sammen med den eksisterende version: En svane der svømmer i Citroën-chevrons, som symboliserer de nye flydende motorer. I 1959 er de gule chevrons placeret over en hvid ellipse, og i 1966 vises Citroën-navnet på en blå firkant. For at modernisere sit brand image vedtager Citroën i 1985 et logo med hvide chevrons i en rød firkant. I 2009 indeholder det nye logo afrundede 3D-chevrons med en krom-finish og navnet Citroën nedenunder i rødt. I 2016 afslører Citroën en 2D-version baseret på et mere fladt designkoncept med et hav af forskellige farver. "
Top