Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Luk

CITROËN RACING, MERE END ET ÅRHUNDREDES INNOVATION

I næsten et århundrede har Citroën vundet stor hæder på alverdens baner. I 50'erne vandt Citroën sine første store sejre, men det var første i 80'erne, at rally rigtig blev en del af Citroëns DNA. 30 år og 11 VM-titler senere vender vi tilbage med CITROËN C3 WRC, CITROËN Racing-teamets seneste skud på stammen.

597x597_avant.jpg

ET MUSKULØST DESIGN

CITROËN C3 WRC gør sig bemærket ved første blik med sit unikke design, sin energi og sin friskhed. Der er arbejdet på aerodynamikken for at opnå højere ydeevne og mere stabilitet ved høj hastighed: Forrammen indgår i forlængelsen af fenderlisten for give enheden balance og robusthed, mens vinklerne og de dobbelte kromlister, lyssignaturen i to etager strækker sig helt ud til LED-lygterne for at fremhæve Citroëns identitet. Bagkofangeren er udformet således, at jord og sne sprøjtes ud, når der køres på løst underlag... Endelig fuldender en spektakulær hækspoiler den aerodynamiske anordning, som består af en nedre "skovl" og en øvre komplekst udformet del, som sikrer, at enheden bidrager til den nye Citroën C3 WRCs samlede præstation.



FRA DEN LILLE BYBIL
TIL DEN STORE RALLYBIL

CITROËN C3 WRC er en sporty rallymodel baseret på den nye CITROËN C3. Den har blandt andet fået sit unikke design, den karismatiske front, udtrykket, kurverne og den kraftfulde fremtoning fra C3. Så med lidt ekstra udstyr kan en lille bybil blive til en sporty rallybil ! Den nye Citroën C3 er udstyret med de nyeste teknologier, bl.a. ConnectedCAM Citroën™ (ekstraudstyr), et on-line full HD kamera, der registrerer alt foran bilen.
520x293.jpg

DEN BEDSTE MOTOR CITROËN NOGENSINDE HAR LAVET

"Jeg tror, at jeg kan sige, at Citroën C3 WRC er udstyret med den mest gennemførte motor, vi har skabt. Under vores engagement i WTCC fik vi tingene på afstand i forhold til rally, og det har dermed været muligt at se denne udfordring fra en ny vinkel. FIA's motorregelsæt GRE (Global Racing Engine) er meget ufravigeligt, men det giver frihed til at opfinde nye løsninger. Vi har vovet flere teknologiske brud, som jeg naturligvis ikke vil gå i detaljer med! Vi er stolte af det udførte arbejde, især mht. reduktionen af friktioner.  Det er så meget mere tilfredsstillende, at disse avancerede funktioner en dag vil indgå i serieproduktionen på alle Citroën-biler."

Patrice Davesne, Motoransvarlig

Top