Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
Happy_Revolution_824x463

Citroën C4 Cactus og den nye C1 på Champs Elysées

Citroën har netop åbnet udstillingen ”Happy (R)evolution” med fokus på de to nye modeller C4 Cactus og den nye C1, som begge er gode eksempler på Citroëns nye strategi.

e er netop lanceret på de første markeder, og begge udtrykker de centrale Citroën værdier ”Optimist, Human, Smart”.

De viser også, at Citroën gør op med de vante forestillinger om hvordan en bil skal være. Citroën tilbyder løsninger og biler, som rummer mere design, mere komfort, mere nyttig teknologi og en fornuftig totaløkonomi.

De såkaldte Airbumps på C4 Cactus er et godt eksempel på en løsning, som er både nyttig og flot og som kan personliggøres. Airbumps fremhæver de rene designlinjer i bilen og beskytter samtidig karrosseriet mod hverdagens små knubs og stød. Via et virtuelt ping-pong spil kan den besøgende udfordre bilens Airbumps.

Installationen ”Crazy Smile” fremhæver det optimistiske design i den nye C1, idet den besøgende opfordres til at smile bredere og bredere. Når ”smiledetektoren” har godkendt bredden på smilet, får den besøgende adgang til en video om den nye C1.

En del af baggrunden for den nye Citroën strategi præsenteres ved hjælp af konceptbilen Citroën C-Cactus,
som blev vist første gang på biludstillingen i Frankfurt i 2007. Konceptbilen demonstrerer kursskiftet fra ”mere og mere” til en ny måde at kombinere anvendelighed og design, så bilerne rummer lige netop de kvaliteter, som virkelig tæller for kunderne.

Evnen til at kombinere innovation og anvendelighed til de mange er og har altid været en central del af Citroëns DNA. Derfor rummer udstillingen også en reference til historien med en Citroën 2 CV fra 1961. Den havde jo verdenspremiere på bilsalonen i Paris i 1948 og blev produceret helt frem til 1990 med en samlet produktion på 3.9 millioner biler.

Udstillingen rummer desuden den nye racerbil Citroën C-Elysée WTCC, som allerede har fejret store triumfer i sin første sæson i Verdensmesterskabet for Standardvogne eller WTCC.

C_42 PÅ CHAMPS ELYSEES I PARIS

C_42 fungerer som udstillingsvindue for Citroën og ligger på Champs Elysées i hjertet af Paris. Det blev indviet i 2007 og præsenterer skiftende udstillinger. C_42 har et årligt besøgstal på godt 1,5 mio. gæster.

Der er fri adgang til den spændende bygning med den elegante glasfacade, hvor Citroën logoet er indpasset, og som giver et kig ind på den spændende konstruktion med 8 store drejeskiver placeret oven over hinanden, og hvor der på hver drejeskive er udstillet en bil.

Bygningen er tegnet af franske arkitekt Manuelle Gautrand. Citroën har haft biludstilling på adressen siden 1927. Den første store ombygning fandt sted i 1932, og det er i høj grad facaden fra dengang, som arkitekten har ladet sig inspirere af. C_42 bygningen er 12 meter bred og 30 meter høj. Glasfacaden har et areal på 650 m2 og vejer 86 ton, hvor hver af de 19 glaspyramider vejer mellem 4 og 6 ton.

Top