Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
Konceptbilen-C4-Cactus-824A

Citroën standen på biludstillingen i Paris … trivsel hele vejen rundt

På efterårets store biludstilling i Paris, som er åben for publikum fra den 4. til den 19. oktober 2014, er det overordnede tema for Citroën standen, at kreativitet og teknologi skal skabe trivsel og velvære for kunden hele vejen rundt, det vil sige både på produkt- og på servicesiden.

Målsætningen om at inddrage alle aspekter af forholdet mellem bilkøber og producent er centralt i den nye positionering af mærket Citroën. Målet er at tilbyde biler med markant design, som er komfortable og ukomplicerede og funktionelle. Kort sagt at lægge vægt på dét, som virkelig tæller for kunden: mere design, mere komfort og mere nyttig teknologi samt en fornuftig totaløkonomi.
Disse tanker går længere end til udviklingen af bilerne og drejer sig også om at skabe et tillidsfuldt og transparent forhold til kunderne. På det franske marked og en række andre tilbyder Citroën derfor en række nye serviceydelser, herunder nye måder at købe bil på.
På standen i Paris kommer den nye positionering af Citroën som mærke til udtryk i de fire temaer: mange nye produkter, nyttig teknologi, nye serviceydelser og øget fokus på markeder uden for Europa.

MANGE NYE PRODUKTER
I løbet af det seneste år har Citroën lanceret fire nye modeller, som afspejler mærkets værdier i form af et rent og optimistisk design, høj komfort samt logisk og nyttig teknologi.
Den nyeste er C4 Cactus, som har vakt stor opmærksomhed. Den er udviklet som et alternativ til de mere klassiske sedan-modeller i den lille mellemklasse.
Den nye C1 er også netop lanceret som en praktisk og komfortabel mini, der kan leveres med fast tag eller elektrisk foldetag under navnet Airscape. På standen vises ” Concept C1 Urban Drive” med et bud på hvordan bilen kan personliggøres med SUV-designelementer. De besøgende på standen kan stemme for at konceptet skal sættes i produktion.
Hertil kommer C4 Picasso og Grand C4 Picasso, som hurtigt er blevet førende i MPV-klassen i Europa, og ordreindgangen har nu nået 150.000 biler siden lanceringen sidste år.

NYTTIG TEKNOLOGI TIL GAVN FOR KOMFORT OG VELVÆRE
I udviklingen af C4 Cactus har Citroën truffet nogle meget bevidste til- og fravalg for at fokusere på de ting, som er væsentlige for kunden. De valgte løsninger fremmer en afslappet kørsel og reducerer samtidig bilbudgettet og det miljømæssige fodaftryk. Det samme gælder de teknologier som præsenteres på standen.
Konceptbilen C4 Cactus AIRFLOW 2L der fungerer som en slags laboratorium for udvikling af nye løsninger og teknologier, f.eks. samspillet mellem design og aerodynamik, yderligere reduktion af bilens vægt og en ny type drivlinje. Konceptbilen er dermed et bud på hvordan man kan producere en økonomisk bil med et brændstofforbrug på blot 2 liter pr. 100 km.
I Techno Room præsenteres de nye generationer af Euro 6-motorer med de 3-cylindrede PureTech benzin og BlueHDi diesel, som byder på god økonomi og gode præstationer. Hertil kommer en række af de nye spændende teknologier i C4 Cactus samt Citroën Connect.

ENKLE OG TRANSPARENTE KUNDERELATIONER
Citroën har som målsætning at have enkle og transparente relationer til sine kunder. Specielt til det franske og en række øvrige markeder har man derfor udviklet serviceydelsen ”Citroën & Vous” samt det særlige site ”Citroën Advisor” med tilbagemeldinger fra kunderne.
Hertil kommer ”Simply Drive & FlexiDrive”, som er nye måder at købe bil på og som er inspireret af måden man tegner abonnement til mobiltelefoner på.

FOKUS PÅ MARKEDER UDEN FOR EUROPA
Modellen C-Elysée, som er en sedan i det såkaldte C-segment, markedsføres ikke herhjemme, men er lanceret på en række markeder uden for Europa såsom Kina, Sydamerika, Rusland og Middelhavslandene. Den har dannet grundlag for udviklingen af Citroëns bil i Verdensmesterskabet for Standardvogne, hvor Citroën C-Elysée WTCC og Citroën Racing fejrer store triumfer allerede i deres første sæson. De flotte resultater bidrager til at øge kendskabet til Citroën specielt i Asien og Sydamerika, hvor løbene følges af et talstærkt publikum, og i oktober måned skal der også køres to løb i Kina.
Kina er Citroëns største marked, og på standen markeres det med den SUV-inspirerede C3-XR, som i første omgang skal sælges på det kinesiske marked.

Top