Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
Ny C3

Citroën standen på udstillingen i Paris

Citroën har verdenspremiere på den nye C3. Den kommer til salg i Frankrig umiddelbart efter udstillingen og herhjemme inden årets udgang.

Ved efterårets store internationale biludstilling i Paris, der er åben for publikum fra den 1. – 16. oktober 2016, har Citroën verdenspremiere på den nye C3. Den kommer til salg i Frankrig umiddelbart efter og herhjemme inden årets udgang.

Desuden præsenterer Citroën bl.a. den nye SpaceTourer og den nye udgave af Citroën C4 Picasso og Grand C4 Picasso. Et centralt tema på standen er også Citroën Advanced Comfort® der står for Citroëns bud på komfort i ordets videste betydning.

For første gang vises også den imponerende konceptbil CXPERIENCE samt C3 WRC Concept, som er meget tæt på den rallybil, som Citroën stiller til start med i næste sæsons WRC.

 

Ny C3

Den nye C3 gør op med de vante forestillinger om en kompakt bil, og den gør det med en frisk og optimistisk tilgang til markedet. Det optimistiske design gør den let at genkende, og hertil kommer de mange muligheder for at give bilen sit eget personlige præg. Den indbydende kabine er designet uden at gå på kompromis med komforten, da alle ture i bilen, korte såvel som lange, skal være en god oplevelse.

Den nye C3 er en fem-dørs bil med et design, som udstråler energi og livsglæde, og som gør den venlig at se på. Den er rummelig med plads til fem personer og 300 liter bagage. Med en udvendig længde på 3,99 meter og en vendediameter på 10,7 meter er den samtidig kompakt og nem at komme rundt.

Den er et udtryk for Citroëns kerneværdier OPTIMISTIC, HUMAN and SMART og skal bidrage til at modernisere og forynge mærket.

”Det er en meget vigtig model for os, da C3 udgør godt en femtedel af salget i Europa. Med sin stærke personlighed og gode komfort er det en bil, som vil kunne tiltrække nye kunder og bidrage til at forynge mærket”, udtaler generaldirektøren for Citroën, Linda Jackson.


Citroën Advanced Comfort®

I næsten et århundrede har begrebet komfort været tæt knyttet til Citroën, og det i en grad, så Citroën komfort er blevet et begreb og en kerneværdi på linje med design og nyttig teknologi.

Efterhånden som kundernes forventninger til bilerne og brugen af dem har udviklet sig, har begrebet komfort ændret sig, så det i dag spænder meget vidt fra affjedring til kabine med masser af lys, ergonomisk indretning og internetadgang. Derfor lancerer Citroën nu begrebet ”Citroën Advanced Comfort®”, som C4 Picasso illustrerer elementer af, og prototypen ”Citroën Advanced Comfort® Lab” som en kørende prototype for afprøvning af nogle de nye teknologier som f.eks. støddæmpere med hydraulisk stop, ny type sæder og en ny metode til svejsning af karrosseriet.

Programmet er udtryk for en tilgang til begrebet komfort ud fra en helhedsbetragtning med en lang række elementer såsom dæmpning af karrosseriets bevægelser, lyd- og støjniveau samt sæder, lysindfald i kabinen, ergonomisk og fleksibel indretning og meget mere, som alt sammen bidrager til at brugerne af bilen oplever den som komfortabel.

”Citroën Advanced Comfort®” inddrager alle disse parametre under udviklingen af bilerne, og det passer fint til mærkets løfte om ”Be different, feel good” og finde nyskabende løsninger for at forbedre komforten for både fører og passagerer. Ikke alene skal Citroën modeller være mere komfortable end konkurrenterne, Citroën modeller skal også stå for en ganske særlig og mærkespecifik komfort, som skal kunne genfindes i alle Citroën modeller fra den mindste til den største.


CXPERIENCE CONCEPT

Konceptbilen CXPERIENCE CONCEPT er udviklet ud fra løftet ”Be Different, Feel Good” og viser dermed, at løftet også gælder store biler. Den illustrerer hermed en ny fase og en ny offensiv i Citroëns strategi.

Med reference til mærkets stolte traditioner er den udviklet med særligt fokus på komfort og demonstrerer programmet ”Citroën Advanced Comfort®”, som anvendes i alle faser af udviklingen af nye modeller, dvs. både design, konstruktion og teknologi.

CXPERIENCE er et bud på en stor sedan, der er en biltype som Citroën har stolte traditioner for. Formgivningen er aerodynamisk ned til mindste detalje, og de karakteristiske linjer og former giver bilen en opsigtsvækkende fremtoning.

Den er udviklet af Citroëns designafdeling i overensstemmelse med mærkets nye designfilosofi. Det udvendige design er inspireret af hightech og designet i kabinen af møblernes og rejsens univers.
Den er 4,85 meter lang med korte akseludhæng, og den har en akselafstand på 3 meter. Den er 2 meter bred og blot 1,37 meter høj. De dynamiske proportioner understreges af store 22 tommer hjul.

CXPERIENCE konceptbilen er udstyret med en plug-in hybrid drivlinje. Benzinmotoren har en effekt på mellem 150 og 200 hk og elmotoren op til 80 kW. Ved bykørsel kan konceptbilen tilbagelægge op til 60 km i ZEV, og på landevej bidrager elmotoren til at reducere brændstofforbruget ved gentagne accelerationer. På motorvej kan den samlede effekt af begge motorer nå op til 300 hk. Batteriet er på 13 kWh. Opladningstiden er 4,5 time med en almindelig oplader og på 2,5 time med en lynlader og 32 A.

Top