Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
824x463_DS3-Cabrio.gif

DS 3 Cabrio .. ny åben bil til det danske vejr

Den er konstrueret, så man kan nyde selv den mest kortvarige solstråle.

Citroën introducerer nu en ny model i DS produktlinjen, nemlig DS3 Cabrio. Den er konstrueret, så man kan nyde selv den mest kortvarige solstråle uden de former for kompromis, som en cabriolet tradionelt indebærer.

DS3 Cabrio er på vej ud til de danske forhandlere, som glæder sig til at få endnu en spændende model på programmet, som er både veludstyret og overkommelig i pris. Takket være sin gennemtænkte konstruktion er den en åben bil, som egner sig perfekt til det omskiftelige danske vejr, idet taget kan både åbnes og lukkes lynhurtigt og ved hastigheder op til 120 km/t.

DS3 Cabrio er først og fremmest en rigtig DS3, både hvad køreegenskaber, design, raffinerede detaljer,  rummelighed og anvendelighed angår. I forhold til konkurrenterne bidrager den til at forny den kompakte cabriolet-klasse ved at

  • taget åbnes og lukkes elektrisk op til 120 km/t
  • der er 5 fulde pladser i bilen (eneste i klassen)
  • den har det største bagagerum i klassen (245 liter).


Mens andre cabriolet-udgaver tager godt 100 kg på i forhold til modellen med fast tag er vægten i DS3 Cabrio kun øget med 25 kg takket være en optimering af konstruktionen. Det betyder, at køreegenskaberne er lige så dynamiske som i de andre DS3.
Den har også samme markante design. Set i profil synes taget nærmest at svæve. B-stolpen er formet som en hajfinne, der sammen med de særlige udskæringer i fronten med LED-kørelys giver bilen et design, som er let genkendeligt. Kunden kan vælge mellem tre typer stof til taget på bilen. Bagklappen åbner på måde, så man kan komme til bagagerummet, selv om bilen er parkeret med bagenden tæt op ad en mur. Og endelig er DS3 Cabrio udstyret med baglygter med en særlig 3D virkning, som giver bilen sin egen signatur.   

DS3 Cabrio er 3,95 meter lang, 1,72 meter bred og 1,46 meter høj, og bagagerummet er på 245 liter.


DET DANSKE MODELPROGRAM

DS3 Cabrio kan leveres med tre forskellige benzinmotorer og en dieselmotor.

  • Den nye 3-cylindrede benzinmotor VTi 82 på 1.2 liter med 5-trins manuelt gear,  82 hk og 20,4 km/liter i EU-mix
  • VTi 120 på 1.6 liter med 5-trins manuelt / 4-trins aut.gear, 120 hk og 16,9 eller 14,5 km/liter i EU-mix
  • THP155 på 1.6 liter med 6-trins manuelt gear, 156 hk og 16,9 km/liter i EU-mix.
  • e-Hdi 90 på 1.6 liter med Stop&Start og E6G, 92 hk og 26,3 km/liter i EU-mix.


Bilen er særdeles veludstyret og kan leveres i tre udstyrsniveauer: Design, Style og Sport.

I Danmark forventes interessen at samle sig om det mellemste udstyrsniveau Style, hvor standardudstyret  bl.a. omfatter abs og ESP, 6 airbags, tågeforlygter, parkeringssensor bag, aircondition, el-justerbare sidespejle, eldrevne sideruder , fartpilot og hastighedsbegrænser, varme i forsæder, læderrat og 16” alufælge.
Hertil kommer på udstyrsniveau Sport bl.a. baglygter med 3-D effekt, automatisk klimaanlæg samt HIFI-system med subwoofer, Bluetooth og USB-box.

Som for de øvrige DS3 vil der være mange muligheder for at personliggøre sin bil.


DANSKE PRISER

Priserne ekskl. levering pr. marts 2013 starter ved 219.990 kr. for en DS3 Cabrio VTi 82 Design og ved 239.990 kr. for en DS3 Cabrio VTi 82 Style, som forventes at blive volumenmodellen.

I forbindelse med lanceringen herhjemme lancerer Citroën en meget attraktiv finansieringskampagne, der gælder for køb inden den 31.3.2013,  med en månedlig betaling på 1.975 kr. for en DS3 Cabrio VTi 82 Style.

Finansieringskampagnen gælder også to udgaver af DS3 med fast tag, nemlig
DS3 VTi 82 Style og DS3 e-HDI 90 Style, ligeledes med en månedlig betaling på 1.975 kr.


SUCCES FOR DS-LINJEN

DS3 Cabrio fremstilles i Frankrig på fabrikken i Poissy nær Paris. Den er introduceret på de første markeder i februar 2013.   
Citroën lancerede DS3 for tre år siden, og den er blevet en stor succes. Den har et markant design og udmærker sig bl.a. ved at give kunden en lang række muligheder for at personliggøre sin bil. Over halvdelen af kunderne er nye hos Citroën.
På verdensplan er der solgt over 300.000 biler i DS-linjen, heraf 200.000 DS3. Også i Danmark har DS-linjen vakt stor opmærksomhed, og der er nu solgt over 2.400 DS, heraf 2 ud af 3 som DS3.  


DYNAMISK   

Som nævnt tager andre cabriolet-udgaver 100 kg eller mere på i forhold til modellen med fast tag, men i  DS3 Cabrio er vægten kun øget med 25 kg takket være en optimering af konstruktionen. Det betyder, at køreegenskaberne er lige så dynamiske som i de andre DS3.

Citroëns ingeniører har forstået at give bilen en lige så høj karrosseristivhed som DS3 med fast tag, bl.a. ved at tilføje særlige forstærkninger omkring bagagerummet. Afstemningen af undervognen er også den samme, så DS3 Cabrio er både en sikker, svingglad og dynamisk bil at køre.


UKOMPLICERET OG ANVENDELIG

DS3 Cabrio er udviklet for at give sine brugere optimal køreglæde under alle forhold. Den kombinerer fordelene ved en traditionel cabriolet med fordelene i en sedan.

Det tager blot 16 sekunder at lukke taget, og det kan ske ved hastigheder op til 120 km/t. Åbning og lukning af kalechen sker via en kontakt placeret ved siden af loftslyset. Taget kan åbnes i tre positioner: delvist åbnet, vandret og helt åbent.

I udviklingen af bilen er der lagt vægt på at sikre så god en støjdæmpning som mulig. Kalechen er fremstillet i et materiale af høj kvalitet, som dæmper så godt, at lyddæmpningen med lukket tag er næsten ligeså god som i en DS3 med fast tag. I tagåbningen er DS3 Cabrio udstyret med et lille net, der fungerer som vinddeflektor specielt for bagsædepassagererne. Det bidrager også til at dæmpe vindstøj og modvirker, at luften står og ”pulserer” i kabinen.  

DS3 Cabrio udmærker sig desuden ved en rummelighed, som er næsten den samme som i DS3 med fast tag, hvilket er usædvanligt for en cabriolet. Den byder på 5 fulde pladser i kabinen og det største bagagerum i klassen (245 liter).

Den har splitbagsæde, hvor ryglænene kan nedfældes  (2/3 : 1/3), og den er i det hele taget meget anvendelig i hverdagen. Bagklappen og dens måde at åbne på er specifik for DS3 Cabrio og gør, at man kan parkere bagenden helt tæt op mod en mur og alligevel åbne bagklappen.

Også hvad aerodynamik angår, har DS3 Cabrio samme gode præstationer som de øvrige DS3.
SCw-værdien er 0,69 m2  bl.a. takket være den lange spoiler og den omhyggelige formgivning omkring C-stolpen.


3D-BAGLYGTER med LED

DS3 Cabrio er udstyret med en fascinerende 3D-signatur, idet baglygterne er helt specielle og inspireret af Citroëns to konceptbiler Revolte og Survolt.

Den midterste del af lygten er konstrueret med et firkantet opalfarvet lysbånd, der består af 30 LED pærer og en spejlreflektor som gengiver lysbåndet som en uendelig række. 3D-enheden lyser om natten, når baglygterne er tændt, og om dagen, når bilen bremser. Baglygten rummer et yderligere lysbånd foroven med 15 LED pærer, der fungerer som  stoplys og sidepositionslys.


RAFFINERET NED TIL MINDSTE DETALJE

Iøjenfaldende design, raffinement ned til mindste detalje, entydige og dynamiske køreegenskaber, komfort, rummelighed og anvendelighed har været centrale værdier i udviklingen af DS3. I udviklingen af DS3 Cabrio har designere og ingeniører forstået at fastholde disse værdier. Som eksempel kan nævnes de sorte paneler langs tagåbningen, som fastholder indtrykket af det svævende tag.

I DS3 med fast tag kan kunderne personliggøre bilens design bl.a. ved at vælge mellem ni forskellige dekorationer af taget. I DS3 Cabrio kan kunden vælge mellem tre slags kaleche, nemlig sort, blå Infini og en jacquardvævet kaleche med DS-logo. Farven på kalechen gengives flere steder i kabinen, bl.a. på gearknoppen. Kalechen i blå Infini har et sofistikeret farvespil. Den er fremstillet af 3 farver tråd, hvor den ene er  skinnende, og hver type tråd changerer i blå og violette nuancer afhængig af lysforholdene.

Top