Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
DS Automobiles

DS Automobiles - spirit of avant-garde

DS går ind i en ny tid i avant-gardens tegn

På den store biludstilling i Geneve i marts måned udstiller DS for første gang som selvstændigt mærke. Det er en vigtig etape for det nye mærke, og den markeres med lanceringen af mærkets nye logo og slogan ”Spirit of avant-garde” samt den nye DS 5. 

På DS standen kan de besøgende også se nærmere på konceptbilen Divine DS og to show-cars, nemlig DS 5 Moon Dust og en 2015-udgave af en DS 21 Pallas.
DS standen på den internationale udstilling, der er åben for publikum fra den 5. – 15. marts 2015, understreger mærkets ambition om at placere sig som premium-mærke og om at etablere et nyt bånd mellem fransk bilindustri og luksusbiler.


Nyt logo og nyt slogan til det nye mærke DS


Ligesom den historiske DS fra 1955 er mærket DS født i Paris. Det nye logo indeholder ”DS AUTOMOBILES”, som er stavet på fransk for at understrege mærkets franske rødder. Hertil kommer ”SPIRIT OF AVANT-GARDE”, som er stavet på engelsk for at fremhæve mærkets ambitioner på de internationale markeder, og som refererer til mærkets kerneværdier med avanceret design, dynamiske køreegenskaber, raffineret forarbejdning ned til mindste detalje og high-tech teknologi.


Den nye DS 5

Den nye DS 5, som har premiere på standen i Geneve, er et konkret udtryk for det nye slogan ”Spirit of avant-garde”. Den er mærkets første model med den nye DS front, som kaldes «DS wings» .

Designet af den nye front er præget af vandrette og skulpturelle linjer med DS logoet i midten, og fronten indrammes af de nye forlygter, der kombinerer Xenon og LED teknologi. Af nyheder i kabinen kan nævnes seneste generation af touch-screen, motorprogrammet byder på effektive Euro 6 motorer.

Bilens udvendige design med den markante profil og klingerne i krom, der strækker sig fra forlygterne op til A-stolpen, gør DS 5 nem at genkende og svær at sætte i bås. Kabinens indretning leder tankerne hen på cock-pittet i et fly, og de udsøgte materialer og deres forarbejdning afspejler den omhu, bilen fremstilles med.

Den nye DS 5 lanceres på de første markeder i Europa i juni 2015 og i Danmark efter sommerferien. Det er endnu for tidligt at oplyse modelprogram og priser.

DS 5 Moon Dust .. showcar

DS 5 Moon Dust er en showcar, som udmærker sig ved en særlig lakering med en stoflig struktur i en mat stålgrå farve, som er inspireret af luftfarten. Hertil kommer et omhyggeligt valg af overfladen på bilens kromdele med en særlig blank overflade på dem, som indrammer den nye front, og en overflade i ”dark chrome” på de øvrige. Hvad kabinen angår, udmærker den sig ved valg af de mest eksklusive materialer i en forarbejdning, som leder tankerne hen på kunsthåndværk. Som eksempler kan nævnes dørbeklædninger i plisseret silke og raffinerede detaljer i den fineste ibenholt.

DS 21 Pallas …. Anno 2015

Som en reference til den historiske DS fra 1955 præsenteres også en anden showcar, nemlig DS 21 Pallas anno 2015. Den præsenteres i lanceringsfarven for den nye DS 5, og nutidens DS designere har
udstyret den med en kabine i samme eksklusive læder, som man finder i topmodellerne af nutidens DS.

DIVINE DS … fremtidselementer for DS mærket

DIVINE DS er en konceptbil, som havde verdenspremiere på efterårets store udstilling i Paris. Den har en elegant profil og et meget avanceret tag. Bagruden er beklædt med felter som løfter sig for at optimere aerodynamikken, og under et af felterne er der monteret et bakkamera, som sikrer udsynet bagud.
Det udvendige design harmonerer fint med den eksklusive kabine, som med sin dristige indretning udtrykker DS modellernes avancerede og raffinerede karaktér. Den viser resultatet af et fascinerende møde mellem bilernes verden og berømte firmaer fra andre universer. Det gælder f.eks. eksklusivt broderiarbejde fra Lesage og krystaller fra Swarovski.
DS DIVINE viser også det nye koncept ”Hypertypage” hvor kunden kan vælge mellem forskellige former for interiør, der er inspireret af ”haute couture”. Beklædningen på instrumentbord og døre kan skiftes på blot 15 minutter, og kunden kan vælge mellem tre meget forskellige slags, så bilens interiør afstemmes til kundens aktuelle behov: ”Mâle”, ”Parisienne Chic” og ”Fatale Punk”.

Top