Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
PSA_C_P_DS

Salget på verdensplan

PSA Peugeot Citroën har haft fremgang i salget i 2015. På verdensplan er det vokset med 1,2 % og med 5,9 % i Europa

PSA Peugeot Citroën har netop offentliggjort salgsresultaterne for 2015:

• Salget på verdensplan for 2015 blev på 2.973.000 person- og varebiler. Det svarer til en fremgang på 1,2 % i forhold til året før.
• Fremgang i Europa, Mellemøsten & Afrika samt Indien & Fjernøsten.
• På årsbasis er salget i Kina stort set det samme som i 2014 med en markant fremgang i 4. kvartal.

I Europa alene er salget af koncernens biler vokset med 5,9 % til 1.864.000 styk, og salget accelererede i 4. kvartal.

Salget af Peugeot biler er vokset med 9,4 % til 1.056.000 styk, med en særlig kraftig stigning i Holland (+ 25%), Spanien (+ 24 %), Italien (+ 21 %) og i Frankrig (+ 7 %).

I 2015 kunne Citroën notere sig sit bedste salg siden 2012 med 731.000 biler, og det er vokset specielt i England, Spanien, Italien og Tyskland.

Hvad DS angår, steg salget med hele 20,7 % i 4. kvartal af 2015 i forhold til samme periode året før, og for hele året blev der solgt 76.500 DS.

Hvad Danmark angår, solgte koncernen i alt 39.071 person- og varebiler, hvilket er en fremgang på 13 % i forhold til året før.

I Kina og Sydøstasien er koncernens salg stort set på samme niveau som i 2014 (- 0,9 %) med 736.000 styk, og også hér med en markant fremgang i 4. kvartal (+ 8,9 %).

Mellemøsten & Afrika er andre regioner, som koncernen har fokus på, og hér steg salget med 6,4 % til 180.200 styk.

Endelig kan tilføjes, at den vanskelige økonomiske situation i Sydamerika og i Rusland havde en negativ påvirkning af salget.

Top