Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
Ny DS 5

Ny DS 5 på standen i Geneve


Avanceret design, dynamiske køreegenskaber, raffineret ned til mindste detalje og udstyret med high-tech teknologier

Avanceret design, dynamiske køreegenskaber, raffineret ned til mindste detalje og udstyret med high-tech teknologier .. det er karakteristiske træk for nuværende og kommende DS modeller. Det gælder også den nye DS 5, som er mærkets første model med den nye DS front og en række andre nyheder.

Designet af den nye front er præget af vandrette og skulpturelle linjer med DS logoet i midten, og fronten indrammes af de nye forlygter, der kombinerer Xenon og LED teknologi. Af nyheder i kabinen kan nævnes seneste generation af touch-screen, og motorprogrammet består af effektive Euro 6 motorer.

Bilens udvendige design med den markante profil og klingerne i krom, der strækker sig fra forlygterne op til A-stolpen, gør DS 5 nem at genkende og svær at sætte i bås. Kabinens indretning leder tankerne hen på cock-pittet i et fly, og de udsøgte materialer og deres forarbejdning afspejler den omhu, bilen fremstilles med.

Den nye DS 5 har verdenspremiere på biludstillingen i Geneve, der er åben for publikum fra den 5. til den 15. marts 2015. Den lanceres på de første markeder i Europa i juni 2015 og i Danmark efter sommerferien. Det er endnu for tidligt at oplyse modelprogram og priser.

.....

Ny front til et nyt mærke
«DS 5 kan beskrives som en kørende konceptbil med et meget udtryksfuldt design, som nærmest suger blikkene til sig. Med den nye DS 5 har vi ønsket at fastholde de stærke designelementer – som giver bilen sin helt egen personlighed – og samtidig fremhæve de særlige DS træk. Fronten er selvsagt meget vigtig for det designmæssige udtryk», udtaler designdirektøren for DS, Thierry Metroz.

Ligesom topmodellerne i DS 3 og DS 3 Cabrio udstyres den nye DS 5 med nye forlygter, der kombinerer Xenon og LED og giver en usædvanlig effektiv belysning af vejen, både når man kører med nærlys og det lange lys.
Modulernes placering får dem til at ligne en række diamanter, og de nye lygter er udstyret med rullende blinklys.


Kabine indrettet som et cockpit
I kabinen er indretningen af førerpladsen inspireret af cockpittet i et fly med to midterkonsoller, dels mellem forstolene dels en konsol i loftet, og mange af kontakterne er udformet som kontakterne i et fly.

Den nye DS 5 er udstyret med en touch-screen i farver, som letter adgangen til f.eks. navigation og lydanlæg, og samtidig reducerer antallet af kontakter på midterkonsollen. Den nye type skærm rummer også muligheden for
«New Mirror Screen», hvor brugeren får et spejlbillede af sin smartphone op på skærmen. DS 5 kan også leveres
med eCall med pakken «SOS & Assistance».


Motorprogram
Den nye DS 5 kan leveres med de allernyeste PSA-motorer. Effekten går fra 120 til 210 hk, og EU-mix for dieseludgaverne ligger mellem 23,3 og 26,3 km/liter. Hertil kommer Hybride 4x4 med et EU-mix på op til 28,6 km/liter og en CO2 udledning på 90 g/km.

Ved lanceringen er der mulighed for at vælge mellem 5 Euro 6 motorer med et moment på mellem 240 og
400 Nm, og ultimo 2015 udvides motorprogrammet med THP210 S&S 6-trins manuelt gear med 210 hk.

Benzinmotoren THP 165 S&S med 6-trins aut.gear af nyeste generation har et EU-mix på op til 16,9 km/liter og 135 g CO2 /km, hvilket er en forbedring på 30 g/km i forhold til den nuværende THP155 Euro 5.

Hvad dieselmotorerne angår, er EU-mix for BlueHDi 120 S&S 6-trins manuelt gear op til 26,3 km/liter og 100 g CO2. Momentet er på 300 Nm.

BlueHDI 150 S&S 6-trins manuelt gear har et EU-mix på op til 22,7 km/liter og 103 g CO2.
Den kraftigste dieselmotor er BlueHDi180 S&S 6-trins automatgear med et EU-mix på op til 23,3 km/liter og 110 g CO2/km, hvilket er en forbedring på 44 g/km i forhold til den tidligere HDI 160 aut.gear. Momentet er på hele 400 Nm.

Top