Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
PSA Plug-in

PSA Gruppen udvider produktionen af motorer

PSA Gruppen har netop meddelt, at den udvider produktionen af benzinmotorer i Europa og vil investere i produktion af drivlinjer til el- og hybridbiler på sine franske fabrikker.

PSA Gruppen har netop meddelt, at den udvider produktionen af benzinmotorer i Europa og vil investere i produktion af drivlinjer til el- og hybridbiler på sine franske fabrikker.
Med afsæt i koncernens strategiplan ”Push to Pass” om udvikling af ny teknologi og herunder drivlinjer har PSA Gruppen besluttet at tage de første skridt med plug-in benzin hybridbiler og en ny generation drivlinje til elektriske biler. Sidstnævnte erl hovedsageligt til den nye platform ”e-CMP”, som koncernen udvikler i samarbejde med Dongfeng Motors. Sideløbende fortsætter koncernen udviklingen af en ny generation benzin- og dieselmotorer.
PSA Gruppen har taget den strategiske beslutning, at hovedparten af komponenterne til den elektriske drivlinje skal produceres i Frankrig, nemlig på Tréméry/Metz fabrikken og fabrikken i Valenciennes.
Hvad plug-in hybridbilerne angår, skal benzinmotorerne hertil fremstilles i fabrikken i Douvrin.
Som følge af den stigende efterspørgsel på benzinmotorer vil man desuden frem til 2019 fordoble produktionen i Frankrig af den 3 cylindrede turbobenzinmotor ”Pure Tech EB turbo”, som er kåret til ”Engine of the Year” i 2015 og 2016 af en international jury.
Det betyder, at der i 2018 vil blive produceret ekstra 350.000 turbo benzinmotorer i Douvrin og Tréméry, svarende til en samlet produktion på 670.000 styk. Med disse investeringer bliver Tréméry den motorfabrik i koncernen, som fremstiller det største antal forskellige motorer med produktion af både benzin, diesel og elmotorer.
Hertil kommer, at koncernen i 2019 vil etablere en produktion af den 3-cylindrede benzinmotor på fabrikken i Trnava i Slovakiet for at imødekomme efterspørgslen på benzinmotorer i koncernens grundmodeller på nærmarkederne.
Alle disse tiltag betyder, at koncernen både styrker sin udvikling af ny teknologi og samtidig moderniserer sine fabrikker.
Koncernens udviklingsdirektør Gilles Le Borgne udtaler i den forbindelse, at med afsæt i strategiplanen ”Push to Pass” iværksætter koncernen nu en hidtil uset offensiv for at kunne tilbyde kunderne attraktive løsninger på bæredygtig mobilitet og bevare koncernens forspring med hensyn til lav udledning af skadelige emissioner. Frem til 2021 lancerer PSA Gruppen således 7 plug-in hybridbiler og 4 nye elbiler samtidig med en løbende udvikling af koncernens benzin- og dieselmotorer.

Top