Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk

PSA Peugeot Citroën erklæring ang. emissioner og brændstofforbrug

PSA Peugeot Citroën bekræfter, at koncernens biler overholder de gældende emissionskrav, og at koncernen nu tager initiativ til at offentliggøre det reelle brændstofforbrug fra kørsel i virkeligheden i samarbejde med en uafhængig partner.

På baggrund af den nuværende mediedebat om emissioner og diesel, som påvirker hele bilindustrien, ønsker PSA Peugeot Citroën at give følgende information til sine kunder, investorer og øvrige interessenter.

PSA Peugeot Citroën bekræfter, at koncernens biler ikke på noget tidspunkt har været udstyret med software eller anden anordning til sporing af en homologeringstest og tilkobling af et særligt system for efterbehandling af udledningerne, herunder NOx (kvælstofilter), som frakobles under kørsel i virkeligheden.

PSA Peugeot Citroën er den første bilproducent, som har udbredt anvendelsen af SCR teknologien (Selective Catalytic Reduction) “Blue HDi” til alle sine Euro 6 personbiler med dieselmotor. Koncernen har udtaget godt 100 patenter på systemet, som i talrige udgivelser er anerkendt som den mest effektive teknologi til efterbehandling af NOx.

Tilsvarende opfandt PSA Peugeot Citroën sit partikelfilter 11 år før Euro 5 emissionsnormen i januar 2011 gjorde monteringen af partikelfilter til et krav over for alle bilproducenter.

For at styrke forholdet til vore kunder tager PSA Peugeot Citroën initiativ til:

• Snarest muligt at offentliggøre brændstofforbrug under kørsel i virkeligheden for sine vigtigste modeller med en uafhængig partner som kontrolinstans


• Allerede nu at tilpasse testproceduren til den fremtidige WLTP* homologeringsprocedure, som vil være mere repræsentativ for kørsel i virkeligheden.


*Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure

 

Top