Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:DA] [cle1: SECONDES Lang:DA]
C5Air

Citroën afslører den nye C5 Aircross i Shanghai

Ved Shanghai Motor Show 2017 viser Citroën tydeligt, at vi igen skal se mærket adskille sig fra konkurrenterne med unikt og modigt design samt kreativ teknologi. Og som grundlæggeren André Citroën ville det, være et folkeligt mærke med stor fokus på komfort, men alligevel turde tænke innovation ind i de funktionelle produkter.

SUV trenden breder sig som ringe i vandet, og Citroën er naturligvis med på moden. Men i sin helt egen stil – en stil vi så introduceret med C4 Cactus. Direkte inspireret af begrebet og konceptbilen, Aircross afsløret i Shanghai i 2015, præsenterer Citroën denne gang også i Shanghai, den helt nye C5 Aircross.

Denne nye C5 Aircross fortsætter Citroëns offensiv i SUV-segmentet, efter den lidt mindre C-Aircross konceptbil blev præsenteret på Geneve Motor Show lidt tidligere på året og med en C3 Aircross lancering i Europa i slutningen af 2017. Med sine muskuløse linjer og unikke design udstråler den nye C5 Aircross energi og selvtillid, og den er uden tvivl helt sin egen. Dog ses tydelige karaktertræk fra den designlinje, som vi så første gang i den karakteristiske C4 Cactus, der bevidner om Citroëns klare designsprog og ikke mindst evne samt vilje til at lave biler, der skiller sig ud.

C5 Aircross er en stor milepæl i Citroën Advanced Comfort® programmet med verdenspremiere på “Progressive Hydraulic CushionsTM” affjedringen, der leverer den unikke komfort og køreglæde, der er så typisk for Citroën. Bilen der har verdenspremiere i Shanghai lanceres i Kina i anden halvdel af året, og ved udgangen af 2018 i en europæisk version Europa. "Den nye C5 Aircross er symbolet på et Citroën mærke i offensiv og i kontakt med kundernes forventningerne over hele verden. Det er den første lancering på SUV-markedet og illustrerer vores mulighed for at nærme os det på vores egen måde, med større vægt på karakter, komfort og indbygget trivsel." Linda Johansen, adm. direktør for Citroën

Top