Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
824x463_C_XR_Beijing.gif

Konceptbilen Citroën C-XR på biludstillingen i Beijing

forløber for en kommende SUV til det kinesiske marked 

På biludstillingen i Beijing, som netop er åbnet, er Citroën stærkt repræsenteret både med hensyn til DS-modeller og Citroën-modeller.

På biludstillingen præsenteres bl.a. konceptbilen Citroën C-XR, som er en forløber for en kommende SUV, der lanceres på det kinesiske marked i slutningen af året. Den produceres i samarbejde med Dongfeng, som man jo startede samarbejdet med for over tyve år siden. I Kina er markedet for SUV inde i en voldsom vækst og udgjorde i 2013 godt 3 millioner biler, hvilket er 50 % mere end i 2012.

Den nye konceptbil er en moderne fortolkning af SUV-temaet og er baseret på centrale Citroën værdier som et markant design, komfort for alle i bilen og nyttig teknologi.
Der er tale om en kompakt SUV, som både er elegant og robust. Den har en karakteristisk profil hvor en C-formet liste forbinder tagbøjlerne med kromlisten på karrosseriet og signalerer stor rummelighed i kabinen.

Konceptbilen Citroën C-XR er kompakt og 4,26 meter lang. Den har en for klassen meget lang akselafstand på 2,65 meter, til gavn for rummeligheden i kabinen ikke mindst ved bagsæderne. Bilen har velafbalancerede proportioner med en højde på 1,79 meter og en bredde på 1,56 meter.

Bilen har stor frihøjde og er udstyret med 17 tommer hjul og dæk af typen «All seasons» som sammen med «Grip Control» sikrer den et godt vejgreb på alle typer underlag. Motoren i konceptbilen er en THP 160 hk benzinmotor, der er udstyret med Stop&Start og arbejder sammen med et automatgear af seneste generation. I udviklingen af konceptbilen er der fokuseret meget på lav vægt til gavn for brændstofforbrug og de dynamiske køreegenskaber.

Samarbejdet med Dongfeng er en stor succes, og salget gik frem med 25 % i 2013, hvor markedet generelt steg med 19 %. Det betød 280.000 faktureringer og dermed ny rekord for Citroën i Kina.
Det kinesiske forhandlernet består af 435 salgssteder og har opnået en flot placering i JD Power 2013.

C-segmentet er det største segment i Kina og udgør godt halvdelen af salget. Den kommende SUV bliver et vigtigt supplement til modelprogrammet. Dongfeng Citroën lancerede Citroën C4 L i januar 2013 og Citroën C-Elysée i september. Sidstnævnte er jo basis for racerbilen i WTCC (World Touring Car Championship) eller VM i Standardvogne. Den kinesiske kører Ma Qing Hua skal køre en C-Elysée WTCC ved de to asiatiske løb (Shanghai i oktober og Macau i november).

Top