Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
1800x681_concept-car-citroen-numero-9

Konceptbilen NUMERO 9

NUMERO 9

ET BUD PÅ EN AF FREMTIDENS DS MODELLER

Numéro 9 er en nytolkning af en stor premiummodel, og den rummer et koncentrat af generne i DS modellerne. Formgivningen er skarp med et unikt og letgenkendeligt design, som signalerer en ganske særlig køreoplevelse, med raffinerede detaljer og en usædvanlig høj forarbejdning.

BANEBRYDENDE KONCEPT

Numéro 9 er en nytolkning af bilhistoriens prestigefyldte begreb: shooting brake.
Konceptbilen kombinerer på en elegant måde proportionerne fra en coupé med dem i en stationcar og signalerer en ganske særlig køreoplevelse, bl.a.

  • bilens langstrakte og ubrudte linjer
  • den lange motorhjelm
  • den lave højde (1,27 meter) 
  • de store 21 tommer hjul

ET NYT KAPITEL

Numéro 9 er udviklet og konstrueret med den allerstørste omhu ned til mindste detalje. Den udtrykker på flotteste vis værdierne og raffinementet i DS modellerne. Den er udviklet i Paris, som er verdens hovedstad for smuk og elegant haute couture. Designmæssigt markerer den sig bl.a. ved:

  • et tag der synes at svæve
  • en markant profil, som fremhæves af en kromliste diskret ornamenteret med DS-logoet
  • ubrudt overgang mellem glasarealerne på siden af bilen og bagruden.

KREATIVT DESIGN

Optimering af aerodynamik er et gennemgående tema i formgivningen af Numéro 9:

  • hækspoileren forstærker fastback effekten
  • de forreste stolper fremmer luftstrømmene omkring kabinen
  • ‘turbine-fælgene’ forbedrer aerodynamikken takket være de integrerede lameller og reducerer turbulens og dermed brændstofforbrug.

CREATIVE TECHNOLOGIE

Konceptbilen Numéro 9 er udstyret med hybridteknologi med en drivlinje, hvor en termisk motor (benzin eller diesel) arbejder sammen med en elmotor på bagvognen.
Elmotoren får strøm fra lithium-ion batterier. Den har en effekt på 70 hk og et moment på 200 Nm. Batterierne kan oplades på 3,5 time i et almindeligt stik.

Top