Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies
Vil du downloade eller have tilsendt dokumentation?

Se vores store udvalg af bilbrochurer og tilbehørsbrochurer.

Luk
1800x681_concept-car-citroen-tubik

Konceptbilen TUBIK

TUBIK

GIVER NY VÆRDI TIL KØRETUREN

I dag taler man mindre om afstande, men mere om tidsforbrug på transporten. Konceptbilen er et bud på en bil, som giver ny værdi til selve køreturen.

PROFIL MED REFERENCE TIL HISTORIEN…

Designerne har ladet sig inspirere af Citroëns berømte HY-model og dens ophav med navnet « TUB ». Designet er både anderledes og pudsigt med en raffineret sammensætning af farver og materialer.

Tubik har nogenlunde samme mål som sit berømte ophav (bredde: 2,08 m, højde: 2,05 m og længde 4,80 m) og har plads til 9 personer.

… ÅBEN MOD OMVERDENEN

De enkle, men flotte flader på bilen gør, at man kun lige akkurat lægger mærke til den store panoramarude med ufarvet glas på siden af bilen.
Førerdøren åbner opad, og den tophængslede dør i højre side åbner i hele kabinens længde.

CREATIVE …

Når man tager plads bag rattet i Tubik, hensættes man til et højteknologisk og futuristisk univers.
Udformningen af førerpladsen er inspireret af den runde form på en « cyclotron », så sæde, pedaler, rat og strålen i head-up displayet er placeret i en bue rundt om føreren.

…TECHNOLOGIE

Føreren identificeres digitalt. Alle informationerne om kørslen er til rådighed på head-up displayet og på skærmen midt i rattet. Via en skærm med billeder fra bakkameraet kan man overvåge hvad der sker bag bilen.

Takket være Hybrid4 teknologien udleder Tubik ikke mere CO2 end en almindelig sedan. Hybrid4 er en « Full hybrid » Diesel drivlinje, som i 4 WD mode trækker på alle fire hjul og giver bedre greb i underlag med nedsat greb.

Tubik er udstyret med 22 tommer "tall & narrow » dæk med meget lav rullemodstand til gavn for brændstoføkonomien.

Affjedringen i Tubik er hydraktiv, hvilket giver den en konstant vognhøjde. Samtidig reduceres frihøjden ved høje hastigheder, hvilket forbedrer aerodynamikken og dermed brændstoføkonomien og udledningen af CO2.

Top