Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:DA] [cle1: SECONDES Lang:DA]
C5Aircross-hybrid

Konceptbilen Citroën C5 Aircross Hybrid

DÉCOUVREZ-LE EN VIDÉO!

Mobilite_18.045.001_597X550

HARMONISK OG EFFEKTIV TRANSPORTLØSNING

Med Ny SUV C5 Aircross Hybrid konceptbil er det muligt at køre fuldstændig elektrisk, helt isoleret fra omverdenen som i en puppe: Alle påvirkninger filtreres, og det er som om, at passagererne befinder sig i en tryghedsboble.

Den er løsningen på alt det, du har brug for. Med dens hybridsystem er det muligt i ZEV-funktion (nul emission) at køre op til 50 km uden at udsende CO2, at få en aktionsradius, der passer til de fleste daglige ture, og det med en hastighed på op til op 135 km/t. Du får tilbudt det bedste fra de to verdener: En ideel aktionsradius til dine daglige ture og en termisk motor, der tager over for at kunne køre endnu længere.

Ny SUV C5 Aircross Hybrid koncept har termisk motor PureTech 180 (Euro 6.3) og en elmotor på 80 kW, der er koblet til en elektrificeret EAT8 automatgearkasse (optimering af gearskifte, tilføjelse af en "Brake"-funktion der gør det muligt at bremse bilen uden, at føreren skal træde på bremsepedalen).

STOR BRUGERVENLIGHED

Styringen mellem elmotor og termisk motor sker automatisk, men du kan også vælge din kørselsfunktion: ZEV, Hybrid eller Sport, via en vælgerknap, der sidder inden for førerens rækkevidde på midterkonsollen.

Ny SUV C5 Aircross Hybrid Konceptbil tilbyder en let anvendelig brugergrænseflade: En præsentation i din digitale instrumentgruppe (powermeter, el- og benzinmålere, aktionsradius i elektrisk og i benzinfunktion, bjælker for energistrømme samt for igangværende opladning, resterende ladetid, aktionsradius, genvunden batteriladning...).

Den kapacitive 8'' berøringsskærm indeholder specifikke sider vedrørende hybridsystemet (bjælke for energistrømme, forbrugsstatistikker, Eco coaching...). 3D navigationssystemet Citroën Connect Nav tilbyder bl.a. områder med ladestandere. Med MyCitroën-appen er det muligt at programmere en tidsforskudt genopladning, at starte eller afbryde en opladning og se batteriets ladetilstand.

Ladetiden er optimeret: På et klassisk stik til en nat og på en vægophængt 32 A boks (købes eller leases), på 2 timer. Genopladning er meget enkel pga. klappens og ladekablernes optimale udformning.
IHM_18.045.004_597X500
Annonciateur_18.045.003_597X500

STORT MODELPROGRAM AF LAV-EMISSIONS-BILER

Det er Citroëns ambition at have en stor rolle i overgangen til vedvarende energi ved at udvide sit udvalg af lav-emissionsbiler. Citroën har allerede i dag et modelprogram af elbiler, der dækker kundernes behov: E-Berlingo, C-Zero og E-Mehari.

Med ny SUV C5 Aircross Hybrid konceptbil markerer Citroën skiftet til et udvidet modelprogram, der som supplement til højtydende termiske motorer og elmotorer, vil berige markedet fra 2020 med 100% elektrificerede modeller og Plug-in-Hybrid modeller. Den fremtidige PHEV-model (plug-in hybrid bil) af ny SUV C5 Aircross, der lanceres i 2020, bliver Citroëns første PHEV-model. Den er det første skridt i planen om, at 80% af Citroëns biler er elektrificerede i 2023, og 100% i 2025. Fra og med ny SUV C5 Aircross vil der for hver ny Citroën være en elektrificeret model.
Top