Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:DA] [cle1: SECONDES Lang:DA]
IVOY 2019

”International Van Of The Year”

På den internationale udstilling for varebiler i Hannover løftes ikke bare sløret for en masse nyheder, men her løftes ligeledes sløret for vinderen af den eftertragtede internationale titel: International Van of the Year 2019, der i år uddeles til PSA gruppen for den nyudviklede Berlingo Van. Det er anden gang Berlingo’en modtager denne store anerkendelse. Første gang i 1997 med den første Berlingo. I år blev prisen overrækt af iVOTY-juryen, bestående af 25 journalister og uafhængige redaktører alle specialiseret i varebiler, ført an af formanden Jarlath Sweeney, der fremhævede relevansen af Berlingoen, som bryder og fornyer konventionerne i denne sektor. Juryens danske medlem, Carsten Teiner siger: ”Man har virkelig fået givet de fire mærker forskellige DNA, hvilket er imponerende. Og man har formået at bevare forgængerens varerum og faktisk styrke det, så det kan laste mere vægt. Herudover kører de rigtigt godt.”

 

 

Kendetegnet for Citroën har siden mærkets oprindelse netop været at skabe modeller, der er 100% dedikeret et bestemt formål. Modeller, som har modet til at gå egne veje og næsten med skyklapper på gå ultimativt efter at løse det tilsigtede behov bedst muligt. Turde give kunderne, hvad de efterspørger i praktik, komfort og funktionalitet. Som Berlingo, der har været benchmark i segmentet - og været en uundværlig og trofast makker i mange professionelles hverdag samt løst et utal af logistiske udfordringer. En elsket model, der (bare i van-versionen) er produceret i over 1.5 millioner eksemplarer1 og har skabt flere loyale og glade bilkunder end størstedelen af alle anmelderroste biler.


På samme måde er den nye Berlingo Van 3. generation i en historie om endnu en Citroën model, der, forud for sin tid, har turdet være frontløber. Den nye Berlingo belønnes for udviklingen i komfort og nye teknologier uden at gå på kompromis med funktionaliteten. Den gør sig sig bemærket, ikke bare visuelt, men også på komfort og sikkerhed med en lang række nye teknologier, der gør hverdagen smartere, nemmere og mere sikker for de professionelle brugere. Den nye Berlingo Van viser med denne prestigefyldte titel, at den ingen intentioner har om at lade den stolte arv gå til spilde eller ej følge i de store fodspor. Men derimod igen på bedste Citroën-vis – inspireret af nutidens trends og behov – at dominere dette segment.

IVOY 2019


"Citroën er meget stolte over at se den nye Berlingo Van modtage den prestigefyldte titel: "International Van Of The Year 2019" igen. Denne pris vidner om det spring, som denne 3rd generation af Berlingo har taget i form af egenskaber, og understreger relevansen af Citroëns input i dette segment. Denne succes fremhæver mærkets historiske tilknytning til Van- segmentet, og fortsætter en lang succeshistorie, lige fra klassikerne 2CV Van eller type H, frem til nutidens Jumpy og nu den nye Berlingo Van i dag. En varebil perfekt til alle formål, det er tro mod mærkets slogan "Inspireret af Pro".
-LINDA JACKSON, Brand Director for Citroën

DET NYE OPUS AF ET IKON – det nye benchmark 

Med den nye Berlingo Van opgraderer og fornyer Citroën endnu et ikon i et segment, som mærket var frontløber for og opfinder af for næsten 22 år siden. På samme måde som ”at google” noget, nu er blevet et udtryk for en web-søgning og andre ikoniske modeller bruges til at definere et segment eller en modeltype, bruges Berlingo-navnet som benchmark på grund af den indflydelse, som modellen har haft. Selv her kort tid før afløseren præsenteres sælges den forrige model stadig i høje antal og vidner om den store efterspørgsel og den afgørende rolle netop Berlingoen har i dette segment. Berlingo er altså en vigtig aktør i segmentet, og med en række innovationer er den nye Berlingo målrettet (og med succes) gået efter at blive på tronen af alsidighed, anvendelighed og med det primære formål – at gøre dagligdagen nemmere for de professionelle. Helt i tråd med resten af Citroën-programmet står komfort, praktisk indretning og modularitet højt på prioriteringslisten.

 

STÆRK KARAKTER og det bedste fra to verdener

Den nye Citroën Berlingo er som tiden byder, samt i lighed med dens øvrige Citroën-søskende, meget mere maskulin og ”jeg vil gerne off-the-beaten-track” i sit udtryk – og som Citroën er kendt for, det bedste af 2 verdener, hvilke nu er muligt takket være den nye platform. Den kommer i to størrelser: M og XL med hhv. længder på 4.40 m og 4,75 m. Med sloganet ”Inspiret by Pro” har designteamet arbejdet ud fra to hensyn – ”Drivers” og ”Workers” og lavet en bil, der skal begge for øje.

MERE INTELLIGENS for mere problemfri kørsel og trivsel ombord

“Inspired by Pro”, den nye Citroën Berlingo bygger videre på sine stærke sider og tilbyder sig som den optimale partner i dagligdagen med:

  • En enestående morfologi med en avanceret forrude, en højere og kortere front, som giver optimal manøvre-dygtighed og robusthed i dagligt brug samt et super funktionelt varerum designet til en bred vifte af professionelle kunder og med et hav af forskellige indretningsmuligheder og helt op til transport af 5 personer.
  • Et top moderne interiør med det smarte instrumentbord, der giver en række nyttige oplysninger men også en række større og geniale opbevaringsrum bla. med ”handskerummet - Top Box”.
  • Tilgængelig i 2 forskellige længder M and XL på hhv. 4.40m og 4.75m
  • To brede side-skydedøre, der gør tilgangen til det veludnyttede lastrum ekstra smidig og en lasteevne på op til 1000 kg (M) og 950 kg (XL)
  • 20 hjælpefunktioner til at lette kørslen herunder Indikator for overlæs, Surround bagkamera, Adaptive Cruise Control med stop funktion, Grip Control med Hill Assist Descent og Trailer Stability Control
  • 4 smarte connectivity teknologier herunder Citroën Connect Nav og trådløs opladning af smartphones
  • Citroëns knowhow og velkendte affjedring, der giver optimal komfort sammen med en bred række af højtydende motorer herunder en ny 1,5l BlueHDi samt en EAT8 automatisk gearkasse

 

FAKTA:

Længde: M: 4.40 m. / XL: 4.75 m

Bredde: 1,85 m (2,10 m med sidespejle)

Højde: min. 1,80 i M versionen (uden tagbøjler / min 1.85 i XL versionen

Lastrum: M: 3,3 m3 / XL: 3.9m3 (med Extenso® Cab op til 3,8m3 i M / 4,4 m3 i XL)

Lasteevne: M:1.000 kg / XL: 950 kg

Trækevne: 1.500 kg

Bagage kapacitet: M: 775 l. / XL: 1.050 l størrelse

Top