En ny, optimeret opbygning, der giver flere nyttige funktioner såvel som bedre komfort og mere sikkerhed, kommer denne nye generation af Jumpy til gode. De nyeste teknologier og hjælpefunktioner til kørsel er taget i anvendelse, hvilket gør bilen til en værdifuld hjælper i det daglige. Den fås i tre længder med håndfrie skydedøre (ekstraudstyr) og demonstreres i en playliste med fire videoer.
Citroën Jumpy fås i tre længder. Udover de to længder M (4,95 m) og XL (5,30 m), der svarer til markedets kerne, fås denne varebil også i en helt ny version på 4,60 m, der på én gang er kompakt og praktisk. Som de to andre længder, M og XL, har XS-versionen en nyttelast på op til 1.400 kg. Tilsyneladende er de bedste vans kortere, ikke sandt?
Man føler sig godt tilpas i alle situationer! Med en begrænset højde på 1,90 m i XS- og M-udgaverne kan Jumpy uden problemer få adgang til de parkeringspladser, biler i dette segment ellers ikke kan anvende. Det er ikke længere nødvendigt at køre rundt omkring flere husblokke, fordi parkeringspladsen er for lav. Du sparer tid ved at kunne parkere tættere på dine kunder.
(Version XL: 1,93 m)
Citroën-komforten til tjeneste! Når Citroën Jumpy ledsager dig under dit arbejde, får du samme oplevelse som i en personbil, uanset om vi ser på det indre med beklædningen af sæderne og instrumentbordet eller det ydre med en komfortabel kørselsprofil. Hver gang du er ude at køre, er det på effektiv og afslappet måde.
Har du hænderne fulde? Det er ikke noget problem: Med den håndfri funktion (ekstraudstyr) kan du åbne og lukke skydedørene uden at berøre dem, hvilket er en unik funktion for dette segment. Du fører blot en fod hen under bagkofangerens hjørne, hvorefter bilen låses op, og skydedøren åbnes i den side, hvor du er. Helt automatisk.
Med den samme bevægelse lukker du døren og låser bilen, når du forlader den. Denne funktion gør det meget nemmere at læsse og aflæsse bilen, når du har hænderne fulde!
Til fagfolks forskellige behov og aktiviteter fås Jumpy med to slags beklædning: ubehandlet og behandlet træ (skridsikkert og beskyttet af vandtætte aluminiumsdørtrin, der nemt kan vaskes). Der fås flere forskellige kombinationer af kit til at beskytte lastrummet, fra vognbunden alene til beklædning af siderne i fuld højde og hjulkasserne.
Jumpy har adskillige opbevaringsrum overalt i kabinen, såsom et nedre handskerum med jackstik og 12 V-stik, et USB-stik (afhængigt af version), et stort rum under bænksædet, hvor for eksempel sko og hjelm kan opbevares, kopholdere på hver side af instrumentbordet, en højtsiddende, åben fralægningsplads i midten og to store dørlommer, som hver kan rumme en 1½-liters-flaske, foran.
Citroën Jumpy betyder også afslappet, nem og sikker kørsel. Udover funktionerne, der er nyttige til daglig, såsom nøglefri adgang og start og håndfrie skydedøre(ekstraudstyr), stiller Citroën Jumpy også teknologi til rådighed for at gøre din kørsel nemmere.
Citroën Connect Nav (afhænger af version) er det nye 3D-navigationssystem, der er opkoblet i realtid og kan betjenes med stemmegenkendelse eller via bilens 7” Touch Screen. Citroën Connect Nav er tilknyttet opkoblede tjenester såsom TomTom Traffic, der gør det muligt at få trafikoplysninger i realtid, at få oplyst tankstationers placering og brændstofpriser samt at søge efter lokale interessepunkter (POI). Med tilvalgsoptionen Farezoner har du mulighed for at blive informeret om steder med mange ulykker og andre farezoner på din rute.
Lytte til musik fra din smartphone eller finde din rute? Det er nemt og intuitivt med Mirror Screen (en kompatibel telefon er nødvendig)! Dine kompatible applikationer vises på din bils 7” Touch Screen. Mirror Screen virker sammen med Apple CarPlay™ og MirrorLink®. Det er praktisk, ikke?
Citroën Jumpy fås med Euro 6-dieselmotorer af BlueHDi-familien. Denne nye motorgeneration har kunnet fås til mærket siden ultimo 2013 og muliggør en drastisk reduktion af udledningen af kvælstofilter (NOx), mens CO2-udledningen nedsættes takket være et innovativt udstødningssystem. DeNOx-katalysatoren sidder før partikelfilteret til additiv og er det eneste efterbehandlingssystem, der er i stand til at nedsætte NOx-udledningerne med op til 90 %, mens CO2-udledningen reduceres med op til 4 %.