Som arbejdspartner, men også bannerfører for sin arbejdsgiver, har Citroën Jumper alt, hvad der skal til for at forføre.
Liste over stærke sider
Lasterumslængde
mm
Lasterumslængde
mm
Brugbar interiørvolumen
mm
Eksteriør længde
mm
Eksteriør højde
mm
Eksteriør bredde
mm
Nyttevolumen
m3
Nyttelast
Bruttovægt
Bruttovægt
Bruttovægt
Citroën Jumper afspejler mærkets knowhow hvad angår konstruktion, ergonomi (opkobling og komfort), brugervenlig teknologi, sikkerhed og driftsøkonomi.
Denne nyeste version er særligt robust og sikker under alle forhold.
Modelprogrammet for Jumper er meget bredt og omfatter både kassevogne, chassis, dobbeltkabine og combi. Den fås i 4 længder (L1, L2, L3, L4) med 3 akselafstande (3 m, 3,45 m, 4,04 m) samt 3 højder (H1, H2, H3). Alt i alt fås den nye Jumper i 8 forskellige kassevognsversioner med en varerumsvolumen fra 8 til 17 m3.
Jumper har fået et nyt moderne og brugervenligt design med rene, dynamiske linjer.
Den har integreret Citroën-produktseriens nye identitet i kølergitteret og den nye og innovative lyssignatur.
Jumper fås med nyt LED-kørelys indbygget i forlygterne, hvilket fremhæver forskellen mellem den nye og den gamle generation.
Jumper har et meget fint forhold mellem varerumsvolumen og udvendige mål. Den byder på mange kombinationsmuligheder for volumen:
• En lastbredde, der er blandt de bedste i klassen:
o mellem hjulkasserne (1,42 m)
o i varerummet (1,87 m)
• En lastlængde der er blandt de bedste kassevogne i klassen.
• Brede sideskydedøre med en åbningsbredde på op til 1,25 m
• Bagdøre, der kan være op til 2,03 m høje - blandt de højeste i klassen -
• Åbning af bagdøre op til 270o
Kabinen i Citroën Jumper er udformet, så den gør køreoplevelsen optimal:
• Affjedret førersæde (ekstraudstyr)
• Forsæder med armlæn og regulerbar lændestøtte
• Gearstang placeret i instrumentbordet
• Højdejusterbar skriveplade
• 12 V-stik med direkte adgang
• 13 praktiske opbevaringsrum heraf et aflåseligt handskerum med kølefunktion
• Læderrat
• Plade indbygget i bænksædet
Dobbeltkabinen i den nye Jumper er også blevet optimeret med hensyn til komfort, ligesom ladvognen, med nye ruder og indtræk.
I Jumper er der taget hensyn til virksomhedernes lønsomhed med en forbedret brændstoføkonomi, på nogle versioner op til 15%.
For optimering af brændstofforbruget tilbydes den nye Jumper med STOP&START på e-HDi 150, der giver en forbedring af brændstoføkonomien på op til 0,5 liter pr. 100 km ved bykørsel.
Der er tilbagelagt over 4 millioner testkilometer med Citroën Jumper for at sikre driftssikkerheden, med kørsel på meget dårlig vejbelægning, både tom og lastet.
Som følge af de seneste tendenser inden for motorudvikling har bilen gennemgået nye tekniske forbedringer:
• Forbedring af indsprøjtningssystemerne på HDi 110, 130 og 150-motorerne
• Forstærkning af hængsler og døre (afprøvet ved 500.000 testcyklusser)
• Forbedring af bremserne med hensyn til kraft, holdbarhed og støj
• Forbedring af luftindtaget
• Montering af nye ophæng