8 ÅRS SERVICEAKTIVERET CITROËN CARE GARANTI

ELBIL MED EKSTRA SIKKERHED OG TRYGHED

Har du en 100% elektrisk Citroën personbil, kan vi nu tilbyde en garanti, som dækker i helt op til 8 år. Citroën Care er serviceaktiveret, så for hvert service du får udført hos os, kan du opnå forlængelse af de 2 års fabriksgaranti. Din bil skal blot være under 8 år og have kørt under 160.000 km. 

DET BLIVER IKKE TRYGGERE

Din nye Citroën kommer med 2 års fabriksgaranti.
Efter udløbet af den 2-årige fabriksgaranti kan du aktivere yderligere 2 års eller 25.000 km garanti (alt efter hvad der kommer først) ved at få foretaget et serviceeftersyn efter fabrikkens anvisninger hos et autoriseret Citroën-værksted.

 

Dette kan du fortsætte med at gøre, indtil bilen fylder 8 år eller har kørt 160.000 km (alt efter hvad der kommer først).

VILKÅR OG BETINGELSER

Citroën Care giver dig endnu mere sikkerhed og tryghed i dit elektriske bilkøb. Herunder kan du læse mere om dækningsomfanget samt vilkår og betingelser for at opnå de op til 8 års garanti. 

FORDI VI CARE

Citroën Care gælder for alle nye, 100 % elektriske personbiler, der er solgt af Citroën Danmark til en af vores autoriserede Citroën-forhandlere samt indregistreret og udleveret af den pågældende forhandler efter den 1. november 2025.


Ejer du allerede en elektrisk Citroën-personbil, kan du kontakte din lokale forhandler for at høre, om du har mulighed for at blive en del af Citroën Care-programmet.

AKTIVER GARANTI MED ET SERVICE

Du får ikke bare 2 års serviceaktiveret garanti med hjem – din bil bliver også set efter i sømmene af de teknikere, der kender din Citroën bedst.

De følger det serviceskema, som fabrikken har udarbejdet, og tilbyder altid originale reservedele, hvis noget skal skiftes.

Det er professionelt, ordentligt og trygt – præcis som en Citroën skal være.

Læs mere om vores elbiler

 

 

 

FAQ - SERVICEAKTIVERET CITROËN CARE GARANTI

 

 

Hvad er Citroën Care?

Citroën Care er en garantiforlængelse på 2 år eller 25.000 km (alt efter hvad der kommer først), som automatisk aktiveres, når der udføres service efter fabrikkens anvisninger hos et autoriseret Citroën-værksted.

 

Det gælder for fuldelektriske personbiler, der er købt fra den 1. november 2025, som ikke længere er omfattet af fabriksgarantien, og som endnu ikke er fyldt 8 år eller har kørt 160.000 km.

Hvad dækker Citroën Care?

Citroën Care omfatter udskiftning eller reparation, afhængigt af det autoriserede Citroën-værksteds vurdering, af defekte mekaniske, elektriske eller elektroniske dele, dvs. dele der på grund af en fejl umuliggør normal anvendelse af bilen, som den er beskrevet i instruktionsbogen.

 

Hvis andre dele i bilen er blevet beskadiget som følge af denne fejl, bliver de udskiftet eller repareret på samme betingelser.

 

Læs mere

Hvilke biler kan komme med i Citroën Care?
Alle fuldelektriske Citroën-personbiler, solgt af Citroën Danmark til en af vores autoriserede Citroën-forhandlere samt indregistreret og udleveret af den pågældende forhandler efter den 1. november 2025, er under 8 år gamle og har kørt mindre end 160.000 km, kan komme med i Citroën Care.
Hvad hvis jeg har købt min fuldelektriske Citroën før den 1. november 2025? Hvad er så mine muligheder?

I nogle tilfælde vil det være muligt at blive en del af Citroën Care. Kontakt din lokale forhandler for at høre mere om dine muligheder for at blive en del af Citroën Care.

 

Fuldelektriske Citroën-personbiler, der er registreret før den 21. april 2025, vil ikke kunne blive en del af Citroën Care.

 

Find min forhandler

Er Citroën Care det samme som 2 års fabriksgaranti?

Nej, det er det ikke. Citroën Care dækker mange af de samme områder som fabriksgarantien, men der kan forekomme undtagelser.

 

I modsætning til fabriksgarantien kan du ikke vælge et uafhængigt værksted til at udføre serviceeftersyn på din bil. Citroën Care gælder kun for biler, der har fået foretaget service hos et autoriseret Citroën-værksted, og hvor service er udført rettidigt og efter fabrikkens forskrifter.

Hvad er ikke dækket under Citroën Care?

Citroën Care omfatter ikke udskiftning af dele, der har været udsat for normal slitage, og hvor udskiftningen ikke er en direkte eller indirekte følge af en fabrikationsfejl.

 

Det kan for eksempel være filtre, bremseklodser og -skiver, belægninger, svejsninger, kabler, hjul, fælge, dæk, remme, olie og væsker.

Hvornår aktiveres Citroën Care?

Citroën Care aktiveres, når bilens fabriksgaranti vil være udløbet ved næste service.

 

Hvis din bil for eksempel er 1 år og 8 måneder, når den kommer til service hos et autoriseret Citroën-værksted, tilknytter vi Citroën Care, som automatisk bliver aktiveret, når bilen fylder 2 år.

 

I mellemtiden er det naturligvis fabriksgarantien, der gælder, så du kan være tryg ved, at bilen er dækket indtil næste serviceeftersyn.

Hvad koster Citroën Care?

Citroën Care er uden ekstra betaling for dig og er automatisk inkluderet i service hos din autoriserede Citroën-forhandler.

 

Hver gang du sender bilen til service hos et autoriseret Citroën-værksted og får udført service rettidigt og efter fabrikkens forskrifter, får du helt automatisk 2 års eller 25.000 km Citroën Care (alt efter hvad der kommer først).

 

Det gælder dog kun, hvis bilen også tidligere er blevet serviceret rettidigt og i henhold til fabrikkens forskrifter.

Gælder Citroën Care også i udlandet?

Citroën Care gælder i alle EU-lande samt i Storbritannien.

 

EU består ved aftalens indgåelse af følgende lande: Østrig, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Nederlandene, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien og Sverige.

 

Citroën Care gælder i følgende lande – uanset hvor længe bilen opholder sig der: Frankrig, Spanien, Italien, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Nederlandene, Luxembourg, Østrig, Portugal, Polen og Finland.

For andre lande, der er omfattet af Citroën Care, dækker ordningen ikke, hvis bilens ophold i landet overstiger halvfems (90) sammenhængende dage.

Er multimedia med i Citroën Care?
Nej, fabriksmonteret multimedia er ikke omfattet af Citroën Care, medmindre fejlen er opstået efter en OTA-opdatering (Over the Air).
Hvad sker der med garantien, hvis jeg sælger min bil?

Garantien følger bilen, så hvis de regelmæssige serviceeftersyn er overholdt, vil en eventuel ny ejer også få glæde af den ekstra tryghed.

 

Citroën Care-programmets dækning er betinget af følgende:

  • Bilen skal altid have været anvendt og vedligeholdt i henhold til fabrikkens forskrifter, som angivet i bilens servicehæfte og instruktionsbog (eller den digitale version heraf) eller i bilens instrumentgruppe. Dette skal kunne dokumenteres med servicehæfte og servicefakturaer.
  • Hvis et af de foregående serviceeftersyn ikke er udført rettidigt og i henhold til fabrikkens forskrifter, kan Citroën Care ikke aktiveres igen.
  • De udførte serviceeftersyn og kontroleftersyn, der er angivet i fabrikkens serviceplan, skal registreres i bilens servicehæfte. I mangel heraf skal kunden kunne fremlægge dokumentation for udførelsen af de omtalte eftersyn (serviceskema, fakturaer osv.).
  • Korrekte olie- og væskestande skal have været opretholdt til enhver tid i henhold til fabrikkens forskrifter.
  • Kun autoriserede Citroën-værksteder må foretage reparationer omfattet af Citroën Care.
Gælder Citroën Care også for varebiler?
Nej, den gælder kun for fuldelektriske Citroën-personbiler.
Er min Citroën stadig berettiget til Citroën Care, hvis jeg glemmer et autoriseret serviceeftersyn?
Hvis din bil tidligere har været omfattet af Citroën Care og du misser et autoriseret serviceeftersyn, vil det være muligt at komme tilbage i ordningen efter en karens periode på 30 dage og ved at få lavet et serviceeftersyn på et autoriseret Citroën-værksted. Det kræver dog at du i den mellemlæggende periode har fået udført service rettidigt og efter fabrikkens forskrifter, hvis dette ikke er tilfældet er bilen ikke længere berettiget til Citroën Care.
Kan jeg komme med i Citroën Care, hvis jeg tidligere har fået udført service på et uautoriseret værksted?
Ja, det er muligt, så længe serviceeftersynet er udført rettidigt og efter fabrikkens forskrifter. Hvis du har fået udført service hos et uafhængigt værksted, kan din Citroën stadig blive en del af Citroën Care efter en karensperiode på 30 dage. Det kræver blot, at du tidligere har været en del af Citroën Care og bilen får udført et serviceeftersyn hos et autoriseret Citroën-værksted, og at eventuelle mangler eller reparationer bliver udbedret.
Jeg har en brugt importeret Citroën, er den omfattet af Citroën Care?
Hvis der ved førstegangsregistrering af din elektriske Citroën personbil er oprettet Citroën Care, vil bilen være garanti­berettiget i Danmark. Hvis garantien skal forlænges, kræver det dog, at bilen serviceres hos en autoriseret Citroën-forhandler i det land, hvor bilen blev førstegangsregistreret.