Fra 2CV til CX, Traction Avant til Méhari, Type H til Visa, CX til C4 Cactus, via Cxpérience konceptbil, C3 Aircross og C4 Cactus. Citroën har observeret mennesker i mange år. Inspireret af vores drømme om eventyr, udflugter med familien og ferieture med vennerne stræber Citroën efter at udvikle køretøjer, der matcher denne livsstil. Kampagnen illustrerer historien, der begynder i 1919: "Vores vision om mobilitet afspejler din søgen efter frihed". Filmen tager os på en tidsrejse, hvor de forskellige modeller bliver en del af den rejsendes søgen efter eventyr og frihed. Igennem filmen får den rejsende et lift af de forskellige Citroën-modeller, der hver især repræsenterer en tidsalder og en æra.
Efter afsløringen på Paris Motor Show i 1948 får 2CV hurtigt en stor fanskare. Bilen beskrives som "fire hjul under en paraply" og i stand til at "køre over et bump uden at kurven med æg på bagsædet går i stykker". Salget af TPV eller Très Petite Voiture (meget lille bil) eksploderer. Der blev bygget 3.868.634 eksemplarer.
Et velkendt køretøj, som ofte ses i form af en ombygget madvogn. Type H er et ikonisk cult-køretøj. I en periode på over 40 år viste designet sig at være særdeles effektivt på den praktiske bil, der var særlig innovativ for en LCV på lanceringstidspunktet. Type H blev i sin glorværdige karriere bygget i 473.289 eksemplarer.