Vi anvender cookies på www.citroen.dk og vores kampagnesites for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside.

Læs mere om cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:DA] [cle1: SECONDES Lang:DA]
ev_Autoja_2019_C5_Aircross

NY C5 AIRCROSS FINALIST I CAR OF THE YEAR 2019

Den europæiske jury har ud af 38 deltagende biler stemt 7 biler i finalen i konkurrencen om at blive kåret som årets bil i Europa 2019. Citroën kan for 3. år i træk glædes over at have en model med i kapløbet om den flotte titel. Traditionen tro overrækkes det fine trofæ i forbindelse med den internationale biludstilling i Geneve den 4. marts 2019.

NORDJYSK BEGEJSTRING

Store dele af den europæiske jury har tidligere i år tilbragt en uge i det nordjyske for at testkøre og sammenligne dette års felt af nye biler - netop for først og fremmest at stemme 7 biler ind i finalen.

Her var den nye C5 Aircross også meget eksklusivt repræsenteret. Den nye SUV, der er en liga for sig selv, når det gælder komfort og indvendig plads især på grund af 3 individuelle og fleksible bagsæder, det nyudviklede affjedringssystem Progressive Hydraulic Cushions® og de lækre sæder Advanced Comfort seats, gjorde også et meget positivt indtryk på de mange journalister i det nordjyske miljø.

De 7 biler er nu offentliggjort og Citroën er naturligvis stolte af igen i år at være med i det eksklusive felt. En lang række tests vil nu lede til vinderen, der offentliggøres den 4. marts 2019.

Læs mere på: http://www.caroftheyear.org/

NY C5 AIRCROSS EN LIGA FOR SIG SELV

Der er nok ingen, der betvivler at trenden peger på biler med betegnelsen SUV, og at disse segmenter har været i vækst. Størst har væksten det seneste år været i C-SUV segmentet, der nu er det 3. største segment i Danmark. Men har Citroën så blot tænkt sig, at kaste endnu en SUV ind i det marked? Svaret er selvfølgelig nej. Fordelen ved ikke at være de første i det segment er, at man har kunne nå at lave nogle analyser af, hvad kunderne efterspørger og ikke mindst savner i de nuværende tilbud på markedet. Citroëns undersøgelser viser, at 20% af kunderne kommer fra MPV segmentet, og de klager over manglende plads, komfort og modulitet i de nuværende tilbud, egenskaber som man normalt finder i de biler, som kunderne kommer fra. Men nu behøver de ikke søge mere. Med den nye C5 Aircross, der er klasseledende på rummelighed og komfort, findes der nu en SUV, der ikke går ned på hverken komfort, plads eller køreglæde for hele familien.

 

Med 3 individuelle bagsæder, der kan skubbes frem og tilbage, justeres på ryg-hældningen samt foldes helt ned giver det ikke bare klassens mest brugbare, fleksible og veludnyttede kabine men også klassevindende bagageplads med op til hele 720 liter i bagagerummet. Det nye affjedringssystem Progressive Hydraulic Cushions®, de nyudviklede sæder Advanced Comfort seats, et højt niveau af hjælpesystemer og nye features inklusiv Highway Driver Assist (der er et såkaldt niveau to på skalaen over førerløse systemer), trådløs opladning til mobiltelefonen og meget mere, bliver den nye SUV ambassadør for Citroëns Advanced Comfort® program, der har fokus på komfort og køreglæde.


Fabrikken i Rennes-La Janais i Frankrig vil sende biler til Danmark i starten af 2019. Desuden kommer den i en plug-in-hybrid version (som havde verdenspremiere på Paris Motor Show) i slutningen af 2019.

DEN MEST KOMFORTABLE I SEGMENTET
Som ambassadør for Citroën Advanced Comfort® programmet er den nye C5 Aircross i en liga for sig selv, når det gælder komfort og indvendig plads især på grund af det nyudviklede affjedringssystem, Progressive Hydraulic Cushions® og de lækre sæder Advanced Comfort seats, der på bedste Citroën-vis begge er skabt til at give velvære og komfort i kabinen for alle passagerer. På forreste række giver de nyudviklede sæder mere støtte og aflastning, der især er en fordel ved mange timer i bilen. De 3 individueller sæder på anden sæderække giver klassevindende komfort også til det midterste sæde, der ellers ofte ikke er favoritpladsen. Alle 3 sæder kan justeres i hældningen, kan foldes helt ned og kan skubbes frem og tilbage, således at det er muligt at vælge mere benplads eller bagageplads, hvis dette er behovet. Ligeledes naturligvis også med mulighed for 3 barnesæder, som man ellers ofte kun ser i de mere typiske MPVer. Med en høj førerposition og godt udsyn over vejen kan passagererne føle sig trygge og godt tilpas i den stilfulde kabine, der kombinerer god kvalitet, lækkert design med en betryggende og hyggelig stemning. For føreren giver det digitale instrumentpanel på en nem og overskuelig måde de valgte informationer i et af føreren selvvalgt grafisk design, hvilket sammen med den brede og behagelige armstøtte, der samtidig gør plads til et stort og nedkølet aflægningsrum, giver overskud til at koncentrere sig om kørslen.

EN ÆGTE SUV
Det er ikke bare indvendigt, at den nye C5 Aircross viser karakter. Stylingen af den nye Citroën går helt i tråd med de seneste Citroën modeller med et energisk og moderne look, der, på trods af den tydelige lighed og genkendelighed i designet, giver den nye model karisma og særpræg. Stående på høje hjul og med det maskuline udtryk både giver og signalerer bilen den robusthed og tryghed, som er ønsket med en SUV. De 4,5 meter i længden, 1,84 i bredden og 1,67 i højden giver den dimensionerne til at placere sig i C segmentet for SUV’er men dens fyldige former og store bagende giver den klassevindende rummelighed.

 

C5 Aircross SUV_Specs

DYNAMISKE OG EFFEKTIVE MOTORER GIVER KØREGLÆDE
Den nye C5 Aircross kommer med en række højtydende Euro 6.2 motorer, der er ideel til daglig kørsel såvel som ferier og weekend get-aways. De fås med en 6-trins manuel gearkasse og den nye 8-trins EAT8 automatisk gearkasse i følgende kombinationer:

2 benzin versioner: PureTech 130 S&S 6-sp manual og PureTech 180 S&S EAT8,

 

  • 3 diesel versioner: BlueHDi 130 6-sp manual, BlueHDi 130 S&S EAT8 og BlueHDi 180 S&S EAT8.

 

Den seneste version af 8-trins EAT8 gearet ("Efficient Automatic Transmission") er designet og udviklet af den japanske specialist, Aisin. Den nye gearkasse giver en række fordele herunder:

Reduceret forbrug op til 7% sammenlignet med EAT6 gearkassen takket være de to ekstra gear, bedre udnyttelse af Stop & Start- funktionen op til 20 km/h på BlueHDi 180, samt en vægtreduktion på op til 2 kg i forhold til EAT6

I slutningen af 2019 bliver den nye C5 Aircross også den første Citroën, der kommer med en plug-in hybrid (PHEV) drivlinje med disruptive CO2 tal og en rækkevidde på 60 km i ZEV mode.

Top